1 ניסיון מקצועי בהוראה – ניסיון בהוראה בפועל של 5 שנים לפחות בבתי ספר יסודיים ו/או על יסודיים )בכיתות א'- י"ב ועד בכלל( המפוקחים על ידי משרד החינוך או ע"י משרד העבודה, בהיקף המזכה בוותק בהוראה. לעניין זה ניסיון בהוראה יוכר רק בגין הוראה בפועל במוסד חינוך כאמור, ורק הוראה שהוכרה כוותק בהוראה על ידי משרד החינוך. לא יוכר ניסיון בהוראה שלא במסגרות שצוינו לעיל, כגון מרצה או מתרגל באוניברסיטה או במכללה, רכז פר"ח, עבודה במסגרת תל"ן בחינוך הרשמי או תוכנית קרב וכיו"ב. .2 השכלה אקדמית – תואר שני אקדמי מוכר ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או ממוסד להשכלה גבוהה בחו"ל אשר קיבל אישור שקילות מהאגף להערכת תארים אקדמיים מחו"ל. 3 השכלה פדגוגית – למשרת ניהול בבית ספר על יסודי נדרשת אחת מהתעודות האלה: א. מורה מוסמך בכיר לחינוך העל-יסודי. ב. תעודת הוראה לחינוך על- יסודי ממוסד מוכר להכשרת עובדי הוראה. ג. רישיון הוראה קבוע בחינוך העל- יסודי או רישיון לעיסוק בהוראה לעל -יסודי. ד. תעודת הוראה אוניברסיטאית ממוסד אקדמי בארץ לחינוך העל -יסודי. הערות: ▪ תעודת בוגר בית הספר "מנדל" למנהיגות חינוכית תוכר כעונה על הדרישה לתעודת הוראה. ▪ לעניין זה לא יוכר רישיון בייעוץ חינוכי כעונה על אחת מחלופות אלה. ▪ תעודת התמחות למורי מורים אינה עונה על הדרישה. .4 הכשרה לניהול בית ספר: משרת מנהל/ת בית הספר השש שנתי תאויש בשנת הלימודים תשפ"ו ועל כן המנהל שימונה לתפקיד יידרש ללמוד בתוכנית החדשה להכשרת מנהלים מכהנים )להלן: תוכנית ההכשרה החדשה למנהלים מכהנים(. ההכשרה תחל טרם הכניסה לתפקיד ותתקיים במהלך הקיץ ובמהלך השנתיים הראשונות לעבודת המנהל. עובד הוראה שנבחר לתפקיד מנהל בית ספר שש שנתי ולא השלים את מלוא חובותיו במסגרת תוכנית ההכשרה החדשה למנהלים מכהנים, י י דרש לסיים את חובותיו במלואן עד לסיום התוכנית. מנהל שיתמנה לניהול לאחר תום מועד ההכשרה – טרום תפקיד, ילמד את היקף השעות בימי השלמה מרוכזים שיערכו במכון "אבני ראשה", בסמוך לכניסתו לתפקיד וכן במוסדות ההכשרה במהלך השנה. פטורים מדרישה זו: ▪ מסיימי תוכנית ההכשרה לניהול בית ספר – תעודת סיום של התוכנית להכשרת מנהלים לבתי ספר של "אבני הראשה". ▪ בעלי תעודת סיום של אחת מהתוכניות להכשרת מנהלים בארץ לבוגרים אשר סיימו את לימודיהם בתוכניו ת להכשרת מנהלים של משרד החינוך במוסדות האקדמיים שקדמו לתוכנית החדשה של מכון ההכשרה "אבני ראשה". ▪ בעלי ת עודת זכאות לתואר אקדמי שני ייעודי במנהיגות בית ספרית לבוגרים אשר סיימו את לימודיהם בשנת תשס"ט )להלן: "תכנית הפיילוט" באוניברסיטאות תל אביב ובר אילן ובמכללת אחווה(.
▪ מי שבעת הצגת המועמדות מכהן בפועל כמנהל בית ספר )יסודי, חטיבת ביניים, על-יסודי עד כיתה י"ב ועד בכלל( רשמי או מוכר שאינו רשמי המפוקח על ידי משרד החינוך, והוא עומד בתנאים האלה: • בשנה"ל תשפ"ה משמש כמנהל במשך שלוש שנים לפחות ברצף. • שנות הניהול הוכרו לו כוותק בניהול. • אין חוות דעת שלילית על אופן תפקודו כמנהל והוא עומד ביתר תנאי הסף לתפקיד מנהל. .5 רישום פלילי: היעדר הרשעה בעבירות מין, בהתאם לחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, תשס"א.2001- .6 הכנת מסמך חזון חינוכי )אותו יש לצרף בעת הגשת המועמדות( דרישות נוספות – יתרון: א. ניסיון בתפקיד ניהולי במגזר ההתיישבותי. ב. היכרות מעמיקה ויסודית של מטרות הרפורמות ועקרונותיה כפי שנתקבלו על ידי הכנסת והממשלה. ג. היכרות יסודית ומעמיקה של הקווים המנחים והוראות הביצוע של משרד החינוך ד. רצוי ידע וניסיון ביישום דרכי הוראה אלטרנטיביות בכיתות הטרוגניות ובייזום פעילויות אינטגרטיביות בתחום החינוך החברתי הלא פורמאלי או במעורבות בפעילויות אלה. ה. היכרות עם הלמידה הסינכרונית וא-סינכרונית ועם פדגוגיה מוטת עתיד. ו. ידע בהכנה וניהול תקציב. ז. הכרת הוראות משרד החינוך ונהליו. ח. בעל כושר מנהיגות ויכולת עבודה בצוות. ט. רישיון נהיגה בתוקף. כישורים אישיים : .1 היכרות עם מאפייניו הייחודיים של בית הספר בעקבות ניסיון בהוראה בבית ספר זה או היכרות בכל אופן אחר, ובכלל זה השתתפות בהשתלמויות בתחום מאפייניו של בית הספר(. .2 יכולת לתכנן ולעצב תמונת עתיד של בית הספר, אשר תבוא לידי ביטוי בבניית תוכנית עבודה יישומית בשיתוף עם צוות בית הספר, אגף החינוך והנהלת הרשות. .3 יכולת להנהיג צוות ויכולת עבודה בצוות בתוך שיתוף פעולה. .4 יכולת להתמקד ביחיד כפרט וליצור סביבה אנושית ואישית בטוחה ונעימה, בתוך מחויבות לשוויון חברתי ולקידום כל תלמיד ועובד הוראה שבאחריותו. .5 ניסיון בהוראה לתלמידים עם צרכים ייחודיים.
6 ידיעת החוק ובקיאות בהוראות משרד החינוך בתחומי פעילותו של בית הספר. .7 יכולת לנהל קשרים חיוביים ופוריים בין בית הספר לקהילה, בית הספר להנהלת הרשות וקשרים עם מוסדות ממשלתיים ועם רשויות ציבוריות. .8 יכולת הבעה טובה בכתב ובעל פה בעברית. .9 כושר מִ נהלי בניהול משרד, חשבונות וכספים של מוסד חינוכי. .10 יכולת לבנות תוכנית פעילות פדגוגית וארגונית מתוקצבת על בסיס נתונים. .11 יכולת לבנות תוכנית לימודים בית ספרית על בסיס תוכנית לימודים רשמית. הערות: בכפוף להוראות כל דין וקבלת כל האישורים הדרושים, המועמד/ת שי/תזכה ת/יהיה מנוע/ה מלעסוק במקצועו/ה במסגרת עסק פרטי ו/או בכל עיסוק אחר. המועמד/ת מתחייב/ת שלא לעסוק ולא לטפל בכל עניין שיש בו משום ניגוד עניינים לתפקידו/ה כעובד/ת של המועצה האזורית שער הנגב. הוראות מכרז זה יהוו חלק בלתי נפרד מן ההתקשרות בין המועמד/ת
הגשת המועמדות למכרז תתבצע באמצעות מערכת מקוונת Jobbing . יצירת הפניה למערכת Jobbing - jtest
יש לקרוא בעיון את ההנחיות הניתנות במעבר בין השלבים. מועמדים אשר עומדים בתנאי הסף, יזומנו למבחן מיון מקוון. המועמדים מתבקשים להגיש מועמדותם במערכת, בצרוף מסמכים רלוונטיים הכוללים: קורות חיים עדכניים, תעודות המעידות על השכלה מתאימה, אישורי העסקה המעידים על הניסיון הנדרש, המלצות )ככל שישנן(. הגשת מועמדות להודעת הדרושים באתר המועצה )בקישור בתחתית העמוד של מכרז זה(, באמצעות דפדפן Chrome Google בלבד. לפניות בנושאים כלליים ניתן לפנות באמצעות דוא"ל il.org.sng@drushim או בטלפון: 077-9802216 הגשת המועמדות תתאפשר עד ליום 28/5/2025 בשעה .12:00 הצעה שתוגש ללא תעודות/אישורים רלוונטיים, לרבות צירוף הצהרה בכתב על קרבת משפחה של המועמד לעובדים המועסקים במועצה או לנבחרי ציבור )ככל שקיימים כאלה(, לא תידון.