שנה טובה קהילה | מעברים נגב צפוני

שנה טובה קהילה

ראש השנה בפתח,

זמן להסתכל לרגע לאחור, על השנה שחלפה.

הייתה זו שנה של עשייה משותפת ומבורכת! הכותרת מבחינתי לשנה זו בתחום התעסוקה הקהילתית היא התרחבות.

ניצני פרויקטים קהילתיים תעסוקתיים התרחבו, התפשטו ויחד איתם התרחב הלב!

שותפות המועצות באה לידי ביטוי באופן מובהק כשתושבים מכלל היישובים לקחו חלק פעיל בעשייה המגוונת.

פרויקט ע.נ.ק - עבודת נוער בקיץ, גדל והתקיים השנה גם במועצה אזורית בני שמעון וגם בשער הנגב. בני הנוער במועצות נחשפו לטעימה מעולם התעסוקה, קיבלו הדרכה על זכויותיהם ואף הועסקו כחוק במסגרת פרויקטים שבנינו עבורם.

ביישוב אל עזי התקיים קורס עברית באינטימיות וביסודיות (ועם הרבה פינוקים מצד המשתתפות).

Coffee & Job- הרצאות מעולם התעסוקה על כוס קפה התקיימו במועדוני היישובים השונים בבני שמעון ויואב והיוו, מעבר להעשרה בעולם התעסוקה, גם מפגש חברתי חמים ונעים.

TechNegev, קהילת ההייטק שצמחה אצלנו במעברים נגב צפוני, פרשה לה כנף ומהווה היום בית לכל ההתרחשות הטכנולוגית של כלל רשויות הנגב המערבי!

"חקלאות בנגב- פורום מובילים" לבלב גם הוא. מנהלי הענפים החקלאים ממשיכים להתאחד ולעבוד במרץ לטובת אג'נדות משותפות. חוץ מקבוצת "ניצנים בחקלאות" שממשיכה גם היא להתפתח ולהתבסס, החלטנו לחזור לשורשים ופתחנו את קבוצת "ותיקים בחקלאות". שלושה דורות של חקלאים ופנינו קדימה.

ביום ראשון הקרוב תשקע השמש בפעם האחרונה לשנת תשע"ח. לרגע אחד נוסף השטחים השחורים שכבר החלו להוריק, ייצבעו שוב באדום (תחת חסות השקיעה הסימבולית) הפעם, בניחוח של התחדשות, של קהילתיות, של יזמות וטכנולוגיה ובעיקר של אופטימיות ושל ברכה.

אני מאחלת לכל תושבינו ושותפינו, החדשים והוותיקים, שנה טובה! שתהיה טובה כמו קודמתה ואף יותר! שנמשיך להתאחד ולשתף פעולה לטובת הקהילה שלנו, לטובתנו.

אלה רסקין, רכזת תחום התעסוקה הקהילתית בשער הנגב.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה 077-9802276   m.kehilas@sng.org.il