עסק, מה אתה עושה? (שיחת מעלית) | מעברים נגב צפוני

עסק, מה אתה עושה? (שיחת מעלית)

עסק, מה אתה עושה?

טל כספי- יועצת עסקית

פגישה ראשונה שלי עם בעל עסק או יזם נפתחת בדרך כלל בבקשה לשמוע על בעל העסק טל כספיוהעסק או הרעיון. יש לא מעט פעמים שהשלב הזה חושף בעיה קשה, אנשים שצריכים לדבר ולהסביר באריכות עד שהצד השני יכול להבין מה הם עושים ואיך הם רלוונטים לעסק שלהם.

לדוגמא נפגשתי בתקופה האחרונה עם בעל עסק להפעלות לימי הולדת, הרעיון מאחרי ההפעלות מקסים ומיוחד אבל בעל העסק לא מצליח להעביר את המסר מה הוא מציע וכמה זה עולה גם בשיחה של עשר דקות, הלקוח בצד השני נותר מבולבל ועם שיעורי בית, לבדוק באתר החברה…. מיותר לציין שהעסק חווה קשיים שיווקים וקשיים בסגירת עסקאות.

שלב ההצגה העצמית הוא שלב קריטי בקביעת רושם ראשוני וביכולת שלנו ליצר קשר עסקי עם האדם שמולנו. כבעלי עסקים אנחנו חייבים להיות מאוד מיומנים להסביר מה העסק שלי עושה, מה הניסיון הרלוונטי שלי בתחום ומה יוצא לצד השני מהקניה בפרק זמן מאוד קצר.

יש מושג בעולם העסקים שנקרא "נאום המעלית". נאום המעלית למעשה גורס שאני צריך להיות מסוגל להסביר למי שעומד מולי מי אני ומה הרעיון בפרק הזמן של נסיעת מעלית, 30-60 שניות. התאוריה הזו מאוד מוכרת אבל במעבר לפרקטיקה בחלק מהמקרים מתערבב לו המון מידע לא רלוונטי לשלב ההצגה העצמית.

אז על מה חשוב להקפיד כשאני מציג את עצמי:

הגדירו מטרה לנאום המעלית, מה התוצאה של ההצגה העצמית. למשל להפוך מפגש מקרי ללקוח פוטנציאלי בעסק, או לעניין משקיע לצורך החלפת כרטיסי ביקור ועוד.

2. מיקוד - אף פעם אי אפשר להגיד הכל ב 60 שניות, איזה מסר אני רוצה להעביר? מה חשוב לי שהצד השני ידע? השתדלו לדבר על רעיון או מוצר אחד מרכזי בלי למסור עודף של פרטים טכניים.

3. נהלו שיחה מעניינת ומכבדת,צרו סקרנות בצד השני.

4. הכינו את הנאום מראש וכיתבו אותו לעצמכם על מנת לוודא שהוא מכיל את הפרטים המרכזיים הבאים: מה העסק/הרעיון? מי אתם? מי קהל היעד או השוק? מה ייצא לו מהרעיון / עסק שלכם?

5. התאמנו על הנאום כך שיהפוך לטבעי ואותנטי עבורכם

6. אל תנסו למכור, זאת פגישה שמטרתה ליצור ענין למפגש נוסף.

7. צרו קשר עין עם בן שיחתכם והגיבו לשפת הגוף שלו

8. שדרו התלהבות וחייכו, זה תמיד עוזר לשמור על קשב ומקדם יצירת קשר חיובי לחלק מהאנשים השלב הזה הוא טבעי ולכל מי שלא בטוח אם הוא טוב בהצגה העצמית נסו לקבל פידבק (משוב חוזר) מהסביבה הקרובה.

בקשו פידבק מאנשים שיהיו מספיק כנים על מנת להגיד את האמת או הקליטו שיחה שלכם עם לקוח פוטנציאלי והקשיבו לה בצורה ביקורתית, רשמו לעצמכם נקודות לשיפור ונקודות לשימור.

חזרה לכתבות לבעלי עסקים לחצו כאן

קצת עלי: טל כספי יועצת עסקית, בעלים של "טיכה יעוץ עסקי". בוגרת תואר שני במנהל עסקים. מומחית בתחום הייעוץ הפיננסי, כתיבת תוכניות עסקיות, תמחיר וגיוס אשראי. בעלת ניסיון עשיר בליווי והדרכה עסקית. מוזמנים לפנות, לשאול, להגיב מבטיחה להתייחס.

ticacons@gmail.com | 050-8610739

לדף הפייסבוק של טיכה לחצו כאן