חיפוש עבודה היא עבודה בפני עצמה, שתובעת סדר, ארגון, השקעת זמן ומאמץ. מציאת עבודה מתאימה היא משימה שעל-מנת לעמוד בה בהצלחה, יש להתכונן כיאות לביצועה. נדרשת לקיחת אחריות, שימוש במיומנויות בינאישיות, שימוש בקשרים חברתיים, מוטיבציה וכישורים מקצועיים. את כל אלה ניתן ללמוד ולרכוש.

שתי עצות מרכזיות לפני היציאה לדרך: 

1. קחו יוזמה - שום דבר אינו מגיע למי שמחכה... פעלו ובעקביות!!!

2. אל תחכו להזדמנויות- צרו אותן בעצמכם!


 
אסטרטגיה של חיפוש עבודה

 בבואכם לחפש עבודה, יש לקחת בחשבון

את כל שלבי תהליך חיפוש העבודה:

תכנון, מודעות עצמית, הכנה מראש ומיומנויות אשר יסייעו בידיכם לשפר את 

סיכוייכם לאתר את המשרות שהנכם חפצים לזכות בהן.

 

1. הגדירו לעצמכם מהם התפקידים או התחומים המהווים עבורכם יעד תעסוקתי. קחו בחשבון את כישוריכם (במה אתם טובים) ואת שאיפותיכם (מה הייתם רוצים לעשות וכמה הייתם רוצים להשתכר) מצד אחד ואת מצב השוק והאילוצים השונים הקשורים ישירות אליכם – מצד שני .

 

2. הבהירו לעצמכם איזו מסגרת עבודה והיקף עבודה אתם מעדיפים/יכולים להתחייב אליו: היקף שעות יומי ושבועי, היקף משרה, בדקו על פי מיקום גיאוגרפי ויכולת הגעתכם בשעות הנדרשות, מהו תחום עיסוק הארגון וגודלו וכדומה.

 

3. הדפיסו קורות חיים קצרים ותמציתיים (דף הסבר מצורף), המציגים אתכם בפני מעסיק פוטנציאלי. זכרו , המטרה העיקרית של קורות החיים לשווק את עצמכם כמענה לצורכי המעסיק הפוטנציאלי, לפיכך יש לערוך אותם באופן שיבהיר למעסיק הפוטנציאלי כי כישוריכם וניסיונכם יכולים לתרום לו. צרפו אל קורות החיים מכתב פנייה (דף הסבר מצורף) המתמקד בסיבה למה אתם מתאימים למשרה/לארגון אליו אתם פונים, להפנות את תשומת ליבו לניסיון ספציפי, שליטה בתחום/תוכנה/שפה ספציפיים, שליטה בשפה נדרשת וכו'...

 

4. אתרו מקורות וסוכני תעסוקה. פנו אליהם (אישית/טלפונית-כשניתן) וצרפו קורות חיים.

  המקורות האפשריים הם:

  • פנייה ישירה לחברים ולרשת מכרים רחבה ככל האפשר.
  •  פילוח ופנייה ישירה אל מעסיקים פוטנציאלים
  • עיתונות- מדורי דרושים (חיפוש ופרסום מודעות)
  •  אינטרנט לוחות דרושים , אתרי חברות כוח אדם והשמה , אתרי ארגונים
  • חברות כוח אדם והשמה המתמחות בפלח שוק העבודה המתאים לכם
  • לשכת התעסוקה

5. מזל טוב , זומנתם לראיון . עליכם להתכונן אליו. זכרו כי בראיון עליכם לשווק את התועלת שיפיק ממכם ומעבודתכם

המעסיק. לפיכך:הבהירו לעצמכם מה הכישורים והתכונות האישיות והתועלת שיפיק מעבודתכם ולמדו את צרכי המעסיק והתועלת שיוכל להפיק מהעסקתכם.

 

6.אספו מידע על המצב בשוק בו פועל המעסיק , על הארגון , תרבותו הארגונית  והסגנון הרווח בו. 

מידע ניתן להשיג מעיתונות , חומר פרסומי של הארגון , "פרופיל עסקי" של הארגון וממכרים העובדים בארגון.

 

לאורך      כל התהליך זכרו להתמקד בדיבור ובחשיבה חיובית – להוסיף כל מה שיש ואפשר ולמעט לדבר על מה שאין ואי                    אפשר, אם נדרשתם לכך ציינו את האין ללא הבלטה ומיד בצעו מעבר אלגנטי למה יש!